CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

- MESTI CLICK-->KITA SAMA2 UNTUNG

Rabu, 21 Oktober 2009

suaraku untukMu...

assalamualaikum....

bila sehari suntuk semalam dgr miss florance asyik ckp pasal communication breakdown, aku teringat aku tengah mengalami situasi itu dgn bdak sorang nie....ya, ko la org nya. aku tau, ko follow blogku senyap2 kan??? dan aku rasa seluruh pelusuk rumah nie memandangku seperti pasalah yg sepatutnya di hukum d tali gantung....

aku rasa sampai masanya aku mau bersuara dah. apapun yg jd, mulai hari ni aku rendahkan keegoanku memaafkan sesiapa jerk yg bersalah dgnku. aku gak mohon maaf atas segala kesilapan yg telah ku lakukan...samada yg aku sengaja wat atau xsengaja. lumrah hidup, xsemua diciptakan sempurna...mesti ada silap d mana2...

aku rasa dalam rumah nie, aku yg paling di-anti sekali...aku rasa semua nie start dr kes makan ari tu. ko tau kan, kami dah ckp...kmi ok dah dan xda apa2 masalah klu ko mau join kmi seperti biasa dlm bab2 makan nie. klu xpandai masak pun, xkiralah....ko ingat aku pandai masak ka??? mei pernah kisah ka klu kita just duduk tgu mau makan jerk???? xpernah, mei xpernah kisah pun...klu ko xmakan apa yg dia masak lg ar dia kisah...

ko pun ckp ok dah kan, xmau ada simpan apa2 dah...ok, kmi xsimpan apa2. TAPI!!! setiap yg ko wat selepas tu, wat aku rasa..."e'eh! apasal budak nie???"...aku xtau apa yg ko mau tunjuk sebenarnya... ko wat seolah2 malam yg kita bincang ber5 tu, cam xda guna jerk. reaksi ko malam tu!!! ko tau ka???? kami langsung xpuas hati dgn reaksi ko macam tu...ko nampak cam pura2 rasa bersalah, sedangkan yg kmi nampak ko xrasa apa2 pun...egomu makin tinggi adalah....

lepas tu, ko start dah dgn kerja mu...balik2 tanya, boleh aku makan nie??? boleh kah aku ambil nie???? hello!!! macam kmi nie berkira tul, kmi xkisah ar klu ko mau ambil semua sekali pun...

kami mula rasa xsenang dah dgn tingkah laku ko lepas tu. apa yg ko wat pun semua menjengkelkan wat aku. ko tau ka??? antara kami ber5 nie, aku yg ada d tempat yg paling sukar sekali time nie....ko tau ka tu??? memang aku marah dgn ko!!! tapi aku nie perempuan, dalam lubuk hati masih ada rasa sayang dalam persahabatan. aku paling xsuka dengar statement ko yg kununnya ko pantang tul klu bab persahabatan dan keluarga nie....bukan aku sorang ar, KAMI SEMUA XSUKA DENGAR!!!! ko tau ka??? sebab, perlakuanmu xseperti apa yg ko ucapkan....


aku rasa, start dari situ...rumah nie mula jd cam gelanggang pergaduhan... 1st, aku xtau puncanya....kami xtau puncanya...


setiap yg kami wat, seolah2 ada yg perhatikan...ada yg xmenyenanginya... sebelum tu xcamtu pun... pergerakan kmi dalam rumah nie seolah2 terbatas. semua yg kmi mau wat pun, mesti jaga hati org dan melukakan hati kami sendiri...


ya!! aku diam trus tu kan??? aku dah cakap, klu aku marah dgn someone..aku trus tunjuk aku marah. klu aku dah tunjuk tu, maknanya aku dah marah tahap gaban punya marah ar tu... ko ckp dgn mei n nieya, antara ramai2...dgn aku yg ko paling terasa. ko mau tau apa jawapanku bila doang bgtau aku pasal tu??? jawapanku, ADA KU KISAH!!! aku xtau dari mana wujud perasaan marah dgn ko...apa2 yg ko wat, aku xmau tgk n amik kisah dah. sampai suaramu pun aku xble dgr, ko tau ka semua tu???? aku memang marah dgn ko...sampai satu tahp aku rasa cam mau benci ko sampai bila2. berdosa aku membenci org, aku xmau begitu.


yg malam c NE xtahan sampai termarah pasal kasut bersepah tu, aku rasa time tu aku paling xpuas hati dgn ko. topik malam tu just pasal kasut n kunci pintu...tetiba ko kuar dgn muka innocent menambahkan topik. ko tau apa yg kami fikir time tu??? sini aku bgtau ko.... e'eh, napa budak nie??? org xcakap dgn ko ar, xmarah ko pun...yg ko tetiba sok2 jd main thing dalam kes tu apasal??? bukan malam tu jerk, aku terus terang ar dgn ko ya.. kami mmg xsuka ko berperangai yg kununnya ko tu leader dalam setiap hal, padahal sometimes benda yg jd xda kena-mengena dgn ko pun.. tapi ko suka jd org yg mau selesaikan masalah tp sebenarnya ko xmampu mau wat.

statement ko malam tu, apa motifnya??? "aku rasa aku xda masalah dgn yg lain2. mungkin ini masalah kamu ar. yg aku tau aku just ada masalah dgn sorang jerk." aku tau ka maksudkan aku. ko tau apa yg aku mau wat time tu, aku cam mau berdiri dan terus p tampar ko. tapi, aku fikir ko ada perasaan. aku pun xmau ar tegangkan situasi yg memang tegang tu. masalah malam tu, xda kena-mengena pun dgn kes kita nie...

sejak malam tu, kami rasa kami tau dah apa punca rumah nie jd cam nie. jd caim porak peranda...PUNCANYA ADALAH DIRIMU. aku bagitau ko napa aku cakap begitu ya....jaga ar mulut tu. betul c zue cakap kan??? apa2 yg ko tau dari kami, ko xsepatutnya sampai kan p doang. and apa yg ko tau dari doang, ko xsepatutnya sampaikan ke kami... ko wat begitu ko tau ka apa akibatnya??? akibatnya cam suasana rumah kita sekarang nie ar. ko seolah2 mau mengadu dombakan kami dengan doang.

aku xtau la sampai bila cam nie. ko tau, kami xble study. quiz n midterm kmi hancur. klu kami kuar, kmi rasa tenang jerk. xda perasaan xpuas hati n rasa diri xdisenangi. tp bila dalam perjalanan mau balik, masing2 trus moody n rasa cam mau sakit teruk nie...aku terus terang la ya, aku boleh cam dulu. kembali cam kita yg sebelum nie, tp aku minta ko cuba tengok apa ko ble ubah dgn dirimu. aku pun try ubah sikapku yg org xsuka. mmg ar kita xble mau ubah org ikut suka kita jerk, tapi dah klu itu yg ble menjernihkan keadaan...xsalah kita berkorban. kita xsedar sebenarnya ada sikap kita yg org xsuka.

TOINGGG!!!!!

Tiada ulasan: