CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

- MESTI CLICK-->KITA SAMA2 UNTUNG

Ahad, 14 Jun 2009

beberapa hari yg lalu

07.06.2009

Pergi Takada

Sebelum tue aku n ibu hantar baba p gunting rambut dlu. Tapi, kedai tue tutup…baba decide mau tgu sampai kedai tue buka, so aku n ibu pun gerak ar ke takada. Ntah apalah yg best sgt kedai gunting tue sampai baba xmau p kedai lain…aku xska klu baba p gunting rambut..coz, bla dah balik mesti bau semacam. Mau tau bau apa??? Bau bedak dlu2, bedak himalaya namanya…
Dan aku n ibu pun sampai ar di takada…satu takada tue kmi pusing semata2 mau cri keropok lekor yg best….dan akhirnya dapat gak…lpas tue kmi cari makanan tuk my wonderpet yg ada di rumah..makanan dia pun dah habis…wonderpet aku tue sebenarnya hamster…dlu ada sepasang, tapi lpas yg betina tue beranak 4 kali akhirnya dia menemui ajalnya…sian dia…4 kali dia beranak seekor pun anak dia xda yg hidup, dia p makan…
Xsampai setengah jam kmid takada tue, baba call…dia dah xtahan menunggu…2 ar kmi ckp xpayah tggu mau gak tggu….padan muka…time kmi p amik baba tue, muka dia dah semacam dah moody ar tue…ada ku kisah…hahaha…

Pergi Felda Umas

Tengah hari nya kmi p felda umas…tujuannya, kazen aku naik duit @ jujuran…aku xtau ar korang panggil benda tue apa : pihak lelaki hantar duit belanja kawin tuk pihak perempuan. Kazen aku nie pompuan, anak adik babaku…aku, ibu n baba jerk yg p…2 pun aku terpaksa, coz jalan jauh…mata baba xble kena silau….so aku jd driver ar…
Dalam tgh sibuk2 d rumah kazen ku tue…hp ibu plak tak habis2 bunyi…cam biasa ar, tak sebab lain….org call sebab mau bli susu….so tgu esok ar jawabnya sebab dah bz sgt 2….dan secara xsengaja sepanjang hari d rumah kazen aku tue, org pun duk sibuk ar Tanya pasal susu ALPHA LIPID kmi tue…ibu pun apa lg, promosi ar…hahaha
Dan akhirnya, malam bru kmi balik. Aku gak yg drive, sebab baba lg skali xble bawa keta malam2 coz xnampak dah…dalam perjalanan pulang tue…ada xcident ar plak…lori kelapa sawit terbalik di selekoh…huh, gerun aku tgk..

Baju Raya Aku Siap

Sebelum kmi gerak p felda, ibu p rumah tukang jahit dlu…n aku happy sgt….baju raya aku dah siap…hahaha…awalkan?? Saja jerk klu dah posa baru hantar mseti lambat siap…setakat nie ada 2 pasang baju kurung raya dah…tapi nanti aku mau hantar kain lg…so kepada makcik tukang jahit, tunggu ar kedatangan aku dengan ibu….

08.06.2009

Pergi ambil susu ALPHA LIPID

Awal pagi lagi ibu dah bawa kuar, p air panas… kmi p pejabat cawangan khas di balai polis air panas…tujuannya amik susu…stok d rumah dah habis…so p amik d sna ar…
Lepas amik susu tue, kmi p muhibbah plak beli kuih d tempat c yazer…ibu bli kuih apam, ubi manis goreng n ntah kuih apa lg tue…dalam ibu memilih kuih tue, aku yg duk dalam keta nie ternampak sesuatu yg aku dah lama xmakan…aku pun turun n minta ibu bli benda tue…mau tau apa yg aku mintak beli tue….jeng..jeng..jeng…NASI LEMAK ar….haha..lama xmakan nasi lemak…seperti biasa sambal mesti asing, takut pedas klu pedas aku x makan ar jawabnya….

Pergi hantar susu

Tengah hari plak kmi p CIMB bank hantar susu tuk kawan ibu…nama nya makcik ros…hehe..tq makcik, lain kali bli lg erk…hahaha
Lpas tue, kmi p kedai kain…tujuannya cari kain ar…aku ada kain baju kurung tp kain untuk skirtnya aku mau kain polos..lama gak ar cri kain tue..ibu pun sampai marah…dan akhirnya aku jumpa kain yg betul2 sesuai dgn kain ku tue d kedai yg keempat kami masuk…huh!! Ibu cakap lain kali klu mau pilih kain aku xpayah ikut, sebab cerewet….hahaha….memang biasanya aku x ikut…klu mau nli kain ibu yg selalu pilih untuk aku…dia pun tau cita rasa anak kesayangannya nie…hahahaha

09.06.2009

ANNIVERSARY IBU N BABA YG KE 26 TAHUN

Selamat ulang tahun perkahwinan ibu n baba…huh!!dah 26 tahun erk…apa pun thanks sebab jd ibu n baba kmi…kami tau blum ada apa2 lg yg kmi ble bg dgn ibu n baba…tp xbermakna kami xsayang…kami sayang yg teramat…walaupun kmi nie semua macam nie…tp kmi xpenah lupa kamu ber2…hahaha…aku tau dorang kecewa nie coz aku xdapat masuk u…tp dorang xtunjuk pun….so, im sorry….satu hari nanti, INSYALLAH…aku mesti wat dorang bangga dengan aku….BTW, terima kasih sebab lahirkan kami ke dunia… I can’t live without both of u….i love u so much…muahhh…

Tiada ulasan: